Uuden muotoilun yhdistys | “VARFÖR PARIS,VI HAR JU ÅBO?” -KILPAILUN ÄÄNESTYS
page-template-default,page,page-id-22648,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-2.4,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive

“VARFÖR PARIS,VI HAR JU ÅBO?” -KILPAILUN ÄÄNESTYS

Tässä ehdotukset! Tutustu ja äänestä suosikkiasia!

1. Kotimme Turku eli Åbo on majakka ja kohtaamispaikka kulttuurille.

Se on pysynyt vankasti paikoillaan ja suojellut meitä vaikeimmistakin vastoinkäymisistä huolimatta.

Å-muoto yhdistää Turun Aurajoen siluetin siltoineen ja kävelyteineen Pariisin Eiffel-tornin jykevään, mutta kauniiseen majesteettisuuteen.

Åbo sanan loppuosa bo, ruotsin kielestä käännettynä tarkoittaa
asua, on sijoitettu Å-kirjaimen sisälle. Tämä kuvastaa kuinka turkulaiset itse ovat symbioosissa Turun kanssa.

Selkeä ja vahva graafinen ilme toimii erinomaisesti ”Varför
Paris, vi har ju Åbo” -ilmeen kanssa. Yksinkertaiset, mutta vahvat ilmeet tukevat toisiaan ja ovat yhtenäiset.

2. Suunnittelu alkoi pohdinnalla, mikä kuvastaisi yksinkertaisimmillaan Turkua, sen muotoilua ja yhdistyksen slogania. Hahmottelin paperille sanan Åbo ja lähdin yksinkertaistamaan kirjaimia. Ja kas, siitä muodostui perusmuodot: kolmio, neliö ja ympyrä. Nämä kolme perusmuotoa ovat kaikki erilaisia, mutta kaikki yhtä tärkeitä. Erilaisista elementeistä muodostuu myös Turun eläväinen muotoilun kenttä. Kun muodot ja tekijät yhdistyvät, syntyy mahtavuutta. Juuri niin kuin Turussa.

Varför Paris, vi har ju Åbo -sloganin sanat yhdistyvät elementteihin sijoittuen kirjainten “tyhjään tilaan”.

3. Reittikartta: Sloganin tekstirivien muodostamasta kartasta erottuu reitti, joka kiertää Pariisin ja johtaa suoraan Turkuun.

4. Trendikäs Turku pulppuaa jatkuvasti uusia ja yllättäviä ideoita, samaan aikaan kun sen pitkä ja rikas historia virtaa niiden mukana.

Tämä ”Varför Paris, vi har ju Åbo” -sloganin ilme yhdistää Turun maamerkkejä monipuoliseen typografian käyttöön. Se edustaa innovatiivisuuden ja monipuolisuuden yhdistymistä historiaan.

5. Ehdotukseni tarkoitus on ilmentää muotoilun kehittymistä suunnitelmasta toteutukseen, kuten taustalla näkyvät ”arkkitehtuuriset ” luonnosmaiset piirrosviivat osoittavat. Paikkojen nimet on muotoiltu mahdollisimman yksinkertaisesti tuoden esiin erilaisia perusmuotoja, muut tekstit pidin ihan normaalina yleis-fonttina.

Väri on myöskin yksinkertainen, pelkkä musta olisi raskas, värillinen sotkisi harmoniaa joten harmaan eri sävyillä päädyin tekemään työn.

Äänestäneiden kesken arvotaan Varför Paris – tuotepaketti!