Uuden muotoilun yhdistys | UUTISKIRJE 5/6

UUTISKIRJE 5/6

16.syyskuuta juhlittiin 5-vuotiasta UMYa

Yhdistyksen 5-vuotisjuhlia vietettiin aurinkoisena Turun päivänä. Turun kaupungiteatteri täyttyi muotoilun ystävistä ja varsinaissuomalaista muotoilua edusti paikan päällä yli 20 designyrittäjää. UMY iloitsee hyvin menneistä juhlista ja kiittää kaikkia reilua 1200 asiakasta, jotka päivän aikana kävivät meitä tervehtimässä, tapahtumaan osallistuneita muotoiluyrittäjiä ja puhujia sekä järjestelyihin osallistuneita talkoolaisia. Kiitos myös Turun kaupunginteatterille hyvästä yhteistyöstä. Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa viittä vuotta!
(Kuvat Timo Jakonen)

“Varför Paris vi har ju Åbo” -suunnittelukilpailu ratkennut
Kesäisen suunnittelukilpailun voittaja julkaistiin UMY:n 5-vuotis juhlassa Turun kaupunginteatterilla. Kilpailun voittaja on turkulainen suunnittelija Susanna Saloranta / Magee. Voittajatyön valitsi viiden kuratoidun työn joukosta muotoilun ystävät ympäri Suomea. Ääniä tuli kaikkiaan lähes 1500. Onnea voittajalle ja kiitos äänestäjille!

Uuden ilmeen mukainen juliste (30x40cm) ja kangaskassi tulee myyntiin rajoitetulla painosmäärällä syksyn aikana PUF Design Markettiin Turkuun. Tuotteita on myynnissä myös UMY:n designmarketeissa.

(Kuva Timo Jakonen)

Haku joulun designmarketteihin on päättynyt

Haku myyjäksi Uuden Muotoilun Pikkujoulumarkettiin sekä Joulumarkettiin päättyyi 1.10. Hakemuksia tuli runsaasti. Raati käy hakemukset läpi ja ilmoittaa valituille viikon 41 lopulla.

Kiitos kaikille huikeille hakijoille!

Lisätiedot: tuottaja@uudenmuotoilunyhdistys.fi

Rahoitus -ja rekrytointikoulutus muotoilijoille

Ti 9.10.2018 klo 18-20:00, Grundlage (Kristiinankatu 1C, TKU)

Oletko miettinyt työntekijän palkkaamista, mutta pelkkä ajatus kauhistuttaa? Tuotekehitystäkin pitäisi ehtiä tekemään, mutta raha on ikuinen este.

Tervetuloa UMY:n järjestämään koulutukseen, jossa pureudutaan näihin visaisiin kysymyksiin. Leena Friman Tamora Oy:n projektipäällikkö & asiantuntija pitää alustuksen Yrittäjästä työnantajaksi -palvelusta, johon voi hakeutua mukaan vielä loppuvuoden ajan. Leenan jälkeen jatkaa UMY:n toiminnanjohtaja Emma Susi rahoitusasioilla. Tarjolla on kattava paketti rahoituksen hakutekniikoista, hankerahoituksista, yksityisistä ja julkisista apurahoituksista sekä vinkkejä budjetin ja hakemuksen laatimiseen. UMY:n jäsenillä on lisäksi mahdollisuus varata yksi tunnin henkilökohtainen klinikka-aika koulutuksen jälkeen, jossa voimme paneutua juuri sinun ideaasi tai valmisteilla olevaan rahoitushakemukseen.

Ilmoittaudu mukaan viim. 5.10.2018:

Koulutus on UMY:n jäsenille maksuton, muille 10€.

UMY pidättää oikeuden perua tilaisuuden, jos ilmoittautuneita on alle 10.

Lisätiedot: Emma Susi / toiminnanjohtaja@uudenmuotoilunyhdistys.fi

(Kuva Unsplash)

Syyskokous 30.10.2018 klo 18:00

Tervetuloa yhdistyksen sääntömääräiseen syyskokoukseen tiistaina 30.10.2018 klo 18:00, paikkana Grundlage (Kristiinankatu 1 C, TKU). Tarjolla kahvia ja pientä purtavaa.

Syyskokouksessa käsitellään vuoden 2019 toiminta-suunnitelma ja budjetti sekä valitaan ensi vuodelle uusi hallitus. Hallituspaikat: pj, vpj, sihteeri, tapahtumavastaava, kannatustuotevastaava & jäsenpalveluiden kehittämisen vastuu.

Tervetuloa mukaan kehittämään Turun seudun muotoilukenttää!

Lisätiedot: Pj Hermanni Vuorisalo / info@uudenmuotoilunyhdistys.fi

(Kuva Eija Honkala)

Uutiskirje postitetaan kaikille UMY:n sähköpostilistalle oleville Turun seudun muotoilusta kiinnostuneille uutiskirjeen tilanneille sekä UMY:n jäsenille. Osa tapahtumista ja uutisista koskee ainoastaan jäseniä. Jäsenedut saat käyttöösi hakemalla jäsenyyttä: http://www.uudenmuotoilunyhdistys.fi/liittymislomake/

Seuraa Facebookia (@uudenmuotoilunyhdistys) ja uutiskirjeitämme, niin saat ajankohtaiset tiedot mm. markettien hakuajoista, koulutuspäivistä ja muusta tärkeästä!

Tervetuloa mukaan toimintaamme!

Uuden muotoilun yhdistys ry. – Föreningen för Ny Design rf.
Uuden muotoilun yhdistys ry.
Kristiinankatu 1c
20100 Turku

Our mailing address is: info@uudenmuotoilunyhdistys.fi

Copyright © 2017 // Uuden muotoilun yhdistys ry. – Föreningen för Ny Design rf. // All rights reserved.