Uuden muotoilun yhdistys | UUTISKIRJE 4/6

UUTISKIRJE 4/6

TERVEHDYS ALKAVAAN MUOTOILUSYKSYYN!

Helteinen kesä ja loma alkaa olla takanapäin. Alkava syksy puhaltelee nurkissa ja kesän antamalla energialla on mukava palata takaisin työpöydän ääreen! Uuden Muotoilun Yhdistys on täpinöissään tulevasta syksystä – tulossa on vaikka ja mitä! Lue lisää uutiskirjeestämme.

(Photo by Fischer Twins on Unsplash)

UMY 5v JUHLA & DESIGNMARKET @ Turun kaupunginteatteri 16.9.2018

Tervetuloa juhlimaan kanssamme 5-vuotiasta Uuden muotoilun yhdistystä Turun päivänä 16.9. klo 10-16:00.

Turun kaupunginteatterin lämpiössä on muotoilua, sisustusta, vaatteita, asusteita ja koruja yli 20 varsinais-suomalaiselta designmerkiltä. Lisäksi ohjelmassa on muotoiluaiheinen näyttely ja puheenvuoroja. Tapahtuma on maksuton ja tuotetaan yhteistyössä Turun kaupunginteatterin kanssa.

Tervetuloa mukaan!
Tapahtuman lisätiedot ja ohjelma:

ÄÄNESTÄ SUOSIKKIASI!
”Varför Paris, vi har ju Åbo” suunnittelukilpailun viisi parasta työtä esillä Turun pääkirjastossa 15.8-9.9.2018
Kilpailuun osallistui nimimerkillä reilu 20 suunnittelijaa / työryhmää, muutamat useammalla eri ehdotuksella. Kilpailuehdotukset tuli jättää 31.7.2018 mennessä, jonka jälkeen UMY:n asettama raati valitsi ehdotusten joukosta viisi parasta työtä. Nämä viisi työtä ovat parhaillaan esillä Turun pääkirjaston aulassa sekä UMY:n kotisivuilla. Anna äänesi suosikillesi! Äänestää voit joko kirjastolla tai netissä http://www.uudenmuotoilunyhdistys.fi/varfor-paris-vi-har-ju-abo-kilpailu

Äänestysaika päättyy 9.9.2018. Voittaja julkaistaan 16.9.2018 UMY 5v juhlassa Turun kaupunginteatterilla. Äänestäjien kesken arvotaan Varför Paris-tuotepaketti.

UMY goes HABITARE w / TOM ry 13.9.2018

Järjestämme yhteiskuljetuksen TOM ry:n (Turun Opiskelevat Muotoilijat) kanssa Habitareen torstaina 13.9.2018. Lähtö Turusta, Turun kaupunginteatterin edustalta klo 8:00, paluumatkalle lähdetään klo 16:00. Mukaan mahtuu 50 innokasta messuilijaa!

UMY:n & TOM ry:n jäsenille kuljetuksen edestakainen hinta on 15€ ja muille 20€. Maksu tapahtuu kortilla tai käteisellä menomatkan aikana. Sitovat ilmoittautumiset tiistaihin 11.9.2018 klo 16:00 mennessähttps://goo.gl/forms/NElPH5n3SEruWrpG2

Ps. Tiesithän, että ammattilaiset voivat reksiteröityä Habitareen etukäteen maksutta: https://habitare.messukeskus.com/rekisteroidy-habitareen-ammattilaisena/

Joulumarkettien ennakkoinfo

Uuden Muotoilun Pikkujoulumarket
@SKANSSI 10.11.2018

Uuden Muotoilun Joulumarket @LOGOMO 16.12.2018

UMY tuottaa loppuvuodesta kaksi designmarkettia, joiden haku käynnistyy syyskuun lopulla. Molempiin marketteihin haetaan samalla lomakkeella ja päätökset myyjistä tehdään samanaikaisesti. Uutena yhteistyöavauksena kokeilemme Pikkujoulumarkettia Kauppakeskus Skanssin tiloissa isänpäiväviikonloppuna la 10.11.2018. Perinteinen Joulumarket järjestetään Logomossa su 16.12.2018. Seuraa tiedotusta facebookissa ja nettisivuillamme!

Myyntipaikkoja tarjotaan UMY:n jäsenyrityksille edullisempaan hintaan. Jos et vielä ole jäsen, niin nyt kannattaa pikaisesti liittyä!

Liittymislomake

Marketit tuottaa monille jo aikaisemmilta vuosilta tuttu Annukka Toivonen.

Syksyn koulutuksia

RAHOITUSKOULUTUS
Aika: ke 26.9.2018 klo 18-20:00
Paikka: Grundlage, Kristiinank.1c, TKU

Haluaisitko hakea rahoitusta tuotekehitystyöhön, suun-nitteluun, kansainvälistymiseen tai vaikka näyttelytoimintaan? Rahoitusmahdollisuuksia on lukuisia, mutta hakemuksen laatiminen saattaa tuntua työläältä. UMY järjestää jäsenille maksuttoman koulutuksen, jossa käydään läpi eri rahoitusmuotoja -ja kanavia, tutkitaan hyvän hakemuksen luurankoa ja annetaan eväitä oman hakemuksen laatimiseen.

Koulutuksen jälkeen on mahdollista varata maksuton tunnin henkilökohtainen konsultaatioaika.

Koulutuksen pitää UMY:n toiminnanjohtaja Emma Susi
www.emmasusi.com

YRITTÄJÄSTÄ TYÖNANTAJAKSI -koulutusinfo
Koulutus järjestetään lokakuussa, pvm ilmoitetaan pian!

Yrittäjästä työnantajaksi -palvelulla tuetaan yrittäjän työnantajataitoja ja rekrytointiosaamista sekä hankintaosaamista ostopalveluna toisilta yrittäjiltä tai verkostoista.

Järjestämme TE-keskuksen kanssa yhteistyössä lyhyen muotoiluyrittäjille suunnatun tilaisuuden, jossa palvelun asiantuntija kertoo projektista ja siihen hakeutumisesta.

Luostarinmäen Käsityöläismuseon syysmarkkinat

Yhteistyökumppanimme Luostarinmäen käsityöläismuseo järjestää syysmarkkinat 8.9 klo 10.00-20.00. Museo on poikkeuksellisesti auki normaalia sulkemisaikaa pidempään illalla ja sisäänpääsymaksut ovat koko päivän ajan puoleen hintaan! Mukana tapahtumassa ovat viisi UMYn jäsenyritystä.

Lisätietoa tapahtumasta:

UMY @ TELLISKIVI
Finnish Design
Pop Up Store, Tallinn
1-30.11.2018

UMY koordinoi suomalaisen, uuden muotoilun pop up-liikkeen Tallinnan Tellsikiveen yhdessä paikallisen yrittäjän kanssa. UMY:n hallitus valitsee 10 designeria mukaan edustamaan yhdistystämme ja samalla suomalaista uutta muotoilua. Lisätietoa tulossa pian!

UMY EDUSTAA
Alkusyksy on muotoilu-tapahtumien kulta-aikaa. Tampereella järjestettiin TADA-viikko (Tampereen arkkitehtuuri ja designviikko) 24-31.8.2018. Toiminnanjohtaja ja puheen-johtaja vierailivat Design Forum Finlandin järjestämässä tapaamisessa ja keskustelivat vuoden 2019 festivaaleista TADAn muotoiluohjelman tuottajien kanssa.
Kiitos Tampere!

Helsinki Design Weekjärjestetään 6-16.9.2018. Luvassa on jälleen kiinnostavaa ohjelmaa yltäkylläisesti:

Tallinn Design Festival pidetään naapurimaassaamme 10-16.9.2018. UMY:n puheenjohtaja osallistuu kutsuttuna festivaalin Pechakucha-iltaan.

Näy UMY:n somessa

UMY on olemassa jäseniään varten ja haluamme kertoa mahdollisimman laajasti jäseniemme tapahtumista, saavutuksista ja palveluista!

Hyödynnä siis yhdistyksen FB & IG. Voit jakaa omat uutisesi @uudenmuotoilunyhdistys ja jäsenille on käytössä myös @umylaiset
Intagramissa käytä tagia
 #uudenmuotoilunyhdistys

Näin saamme jäsenillemme laajempaa näkyvyyttä ja kuulemme toistemme kuulumisia! Autamme mielellämme ja nostamme teidän ammatillista osaamista sosiaalisessa mediassa. Jos kaipaat apua, ota yhteyttä Emmaan: toiminnanjohtaja@uudenmuotoilunyhdistys.fi

(Photo by William Iven on Unsplash)

Uutiskirje postitetaan kaikille UMY:n sähköpostilistalle oleville Turun seudun muotoilusta kiinnostuneille uutiskirjeen tilanneille sekä UMY:n jäsenille. Osa tapahtumista ja uutisista koskee ainoastaan jäseniä. Jäsenedut saat käyttöösi hakemalla jäsenyyttä: http://www.uudenmuotoilunyhdistys.fi/liittymislomake/

Seuraa Facebookia (@uudenmuotoilunyhdistys) ja uutiskirjeitämme, niin saat ajankohtaiset tiedot mm. markettien hakuajoista, koulutuspäivistä ja muusta tärkeästä!

Tervetuloa mukaan toimintaamme!

Uuden muotoilun yhdistys ry. – Föreningen för Ny Design rf.
Uuden muotoilun yhdistys ry.
Kristiinankatu 1c
20100 Turku

Our mailing address is: info@uudenmuotoilunyhdistys.fi

Copyright © 2017 // Uuden muotoilun yhdistys ry. – Föreningen för Ny Design rf. // All rights reserved.
Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this list