Uuden muotoilun yhdistys | UUTISKIRJE 3/6

UUTISKIRJE 3/6

KESÄISET TERVEISET
UUDEN MUOTOILUN YSTÄVILLE!

Juhannuksen alla on hyvä summata mennyttä puolta vuotta. Uuden Muotoilun Yhdistys on tehnyt paljon tulevaisuuteen tähtäävää kehitystyötä alueen muotoilukentällä ja
yhdistyksen omassa toiminnassa.

Turku Design Festival 2019 suunnittelu on aloitettu yhdessä jäsenistön kanssa, olemme verkostoituneet, saaneet uusia yhteistyökumppaneita sekä kehittäneet uusia tapahtumakonsepteja ja jäsenpalveluja. Lisäksi olemme tuottaneet Uuden Muotoilun Kevätmarketin ja järjestäneet jäsenkoulutusta.

Heinäkuussa otetaan iisimmin ja kerätään voimia syksyn muotoilutapahtumiin! Kiitos jäsenillemme, tukijoillemme ja kaikille muotoilun ystäville kuluneesta puolesta vuodesta!

(Photo by Niklas Veenhuis on Unsplash)

TÄRKEÄÄ GDPR:STÄ
EU:n tietosuojaasetusten muuttuessa (GDPR) ilmoitamme, että edelleenkään sähköpostiosoitteitanne ei käytetä muuhun kuin Uuden Muotoilun Yhdistyksen toiminnasta informoimiseen. Sähköisessä yhteystietolistassa on tallennettuina sähköpostiosoitteet sekä nimet. Voit edelleen ilmoittaa sähköpostitse tai klikkaamalla “Unsubscribe from this list” uutiskirjeen alalaidasta, jos et enää halua informaatiota tulevista muotoilu-uutisista, niin poistamme sinut listalta. Jäsenrekisterimme on vuoden 2018 alusta toiminut suljetussa ja suojatussa FloMemebers järjestelmässä.

Uutiskirje postitetaan kaikille UMY:n sähköpostilistalle oleville Turun seudun muotoilusta kiinnostuneille uutiskirjeen tilanneille sekä UMY:n jäsenille. Osa tapahtumista ja uutisista koskee ainoastaan jäseniä. Jäsenedut saat käyttöösi hakemalla jäsenyyttä: http://www.uudenmuotoilunyhdistys.fi/liittymislomake/
Tervetuloa mukaan toimintaamme!

SUUNNITTELUKILPAILU
Kilpailuaika on 1.6.2018 – 31.7.2018.

Suunnittele uusi graafinen ilme UMY:n sloganille!
Varför Paris, vi har ju Åbo -suunnittelukilpailu on tarkoitettu muotoilun ja graafisen alan tekijöille. Kilpailun tehtävänä on suunnitella uusi graafinen ilme Uuden Muotoilun Yhdistyksen sloganille. Uusi ilme tulee käyttöön vanhan ilmeen rinnalle.

Kilpailuun voivat osallistua luovan alan toimijat joko yksin tai työryhmässä. Kilpailun järjestävä Uuden Muotoilun Yhdistys (UMY) haluaa tehtävän avulla kannustaa uusien ja jännittävien visioiden esilletuomista. Tarkoituksena on löytää konsepteja, jotka voidaan helposti tuotteistaa ja käyttää nykyisissä ja tulevissa Uuden Muotoilun Yhdistyksen tuotteissa. Graafinen ilme voi olla sellainen, joka kuvastaa sloganin henkeä sekä Turun rikasta kulttuuria ja historiaa. Ilmeen tulee muodostaa toimiva
kokonaisuus ja tukea Uuden Muotoilun Yhdistyksen tunnettavuutta.

Kilpailutyöt tullaan valitsemaan sekä raadin että yleisöäänestyksen avulla. Lähetetyistä töistä valitaan
UMYn jäsenistä koostuvan raadin avulla viisi parasta vaihtoehtoa. Näiden viiden työn joukosta voittajat valitaan yleisöäänestyksen avulla. Työt ovat esillä Turun kaupungin-kirjaston eteisaulassa 15.8.2018 – 9.9. 2018 välisen ajan ja yleisö voi äänestää paikan päällä suosikkiaan. Äänestää voi myös Uuden Muotoilun Yhdistyksen kotisivuilla osoitteessa www.uudenmuotoilunyhdistys.fi.

Kilpailun voittajat julkistetaan Turun päivänä eli syyskuun 16. päivä 2018.

Tutustu kilpailuohjelmaan huolella. Kilpailuohjelma löytyy osoitteesta:

VARFÖR PARIS, VI HAR JU ÅBO -SUUNNITTELUKILPAILU TIEDOTE

Lisätiedot ja kysymykset: varfor@uudenmuotoilunyhdistys.fi

Uuden Muotoilun Kevätmarket

Uuden Muotoilun Kevätmarket järjestettiin lauantaina 12.5.2018 Logomolla. Tapahtumassa kävi noin 1200 asiakasta.

Kevätmarketti onnistui hyvin, vaikka helteinen sää toi omat haasteensa – jokunen asiakas taisi valita uimarannan designshoppailun sijaan. UMY lanseerasi tapahtumassa uuden kannatustuotteensa. Varför Paris, vi har ju Åbo -mukit löytyivät useamman äidin kahvipöydästä äitienpäivänä.

Kiitos kaikille myyjille, yhteistyökumppaneille ja tapahtumassa käynneille uuden muotoilun ystäville! Tapahtuman tuotti UMY, tuottajana Annukka Toivonen.

UMY X Luostarinmäen Käsityöläismuseo

Uuden Muotoilun Yhdistys toteuttaa toistamiseen Luostarinmäen käsityöläismuseon kanssa koko kesän myyntitapahtuman! UMY:n jäsenillä on mahdollisuus päästä myymään tuotteita historialliseen Luostarinmäen käsityöläismiljööseen.

Kesän tavoitteena on yhdistää uusi muotoilu ja perinteinen käsityöläisyys. Myyntipäivät ovat 11.06.-15.08.2018. Museo on auki päivittäin klo. 10.00-18.00.

Kiinnostuitko? Ilmoittaudu mukaan tämän linkin kautta: goo.gl/uVc3Fd

Sitovat ilmoittautumiset tulee tehdä aina kolmea viikkoa ennen myymistä. Ilmoittautumisen jälkeen saat tarkemman myyjäinfon sähköpostiisi. Lisäkysymykset: tapahtumat@uudenmuotoilunyhdistys.fi

Kurkistus syksyn tapahtumiin

Tuleva syksy näyttää toimeliaalta. Kalenteriin kannattaa merkata ainakin seuraavat tapahtumapäivät:

16.9.2018 UMY 5V JUHLA Turun kaupungiteatterilla klo 10-16:00. 16.9. Myyntiä, esittelypisteitä & muotoiluaiheisia puheenvuoroja. Tapahtumassa julkaistaan myös Varför Paris, vi har ju Åbo -suunnittelukilpailun voittaja.

10.11.2018 Uuden Muotoilun PikkujoulumarketKauppakeskus Skanssissa

16.12.2018 Uuden Muotoilun Joulumarket Logomolla

Näiden lisäksi suunnitteilla on jäsenkoulutusta mm. (apu)rahoituksen hakemisesta & apurahaklinikka-toimintaa sekä kansainvälisen liiketoiminnan käynnistämisestä. Haluamme järjestää jäsenille myös yritysvierailun Turun telakalle.

Seuraa Facebookia ja uutiskirjeitämme, niin saat ajankohtaiset tiedot markettien hakuajoista, koulutuspäivistä ja muusta tärkeästä!

PAMU-koulutus

UMY järjesti palvelumuotoilu-koulutuksen jäsenilleen ja kaikille teemasta kiinnostuneille Grundlagessa 6.6.2018.

Kouluttajina oli UMY:n hallituksen jäsen, palvelumuotoiluyrittäjä Maiju Kinnunen sekä Wilhelm Saks / BS Investment. Paikalla oli 14 asiasta kiinnostunnutta muotoilijaa ja saimme kuulla innostavia esimerkkejä, laskelmia ja ajatuksia palvelumuotoilun eri osa-alueista. Kiitos kouluttajille ja osallistujille!

Muotoilun välitystoiminta -hankekuulumiset

Varsinais-Suomen liiton AIKO-rahoitteinen Muotoilun välitystoiminnan digitaalinen alusta -kehityshanke on stratannut vauhdilla käyntiin toukokuussa. Tavoitteena on synnyttää innovatiivinen muotoilun välitystoiminnan digitaalinen alusta, joka toimii muotoilupalveluiden välittäjänä Varsinais-Suomen elinkeinoelämälle yhdistämällä muotoilijat, tietotaidon ja yritykset. Välitystoiminta lisää Varsinais-Suomen alueen yrityksiä kehittävää tiedon antia ja palveluja muotoilun mahdollisuuksia hyödyntäen.

Hanketta johtaa UMY:n toiminnanjohtaja Emma Susi ja muotoilija Hermanni Vuorisalo toimii hankkeen vastaavana muotoilijana. Lisäksi projektilla on ohjausryhmä ja projektityöryhmä. Tiimi on työstänyt projektin askelmerkkejä, konkretisoinut tavoitteita ja toimenpiteitä. Lisäksi on tehty benchmark matka Lahteen ja juhannuksen jälkeen lähdetään Tallinnaan.

Lisätietoa projektista: toiminnanjohtaja@uudenmuotoilunyhdistys.fi

(Photo by Headway on Unsplash)

Muutoksia hallituksessa

UMY:n hallituksen rahastonhoitajan vastuualue päätettiin lakkauttaa ja tehtävää hoitanut Maiju Kinnunen siirtyy hoitamaan uutta vastuuta “Jäsenpalveluiden kehittäminen ja koordinointi”. Muutos tuo varmasti uusia tuulia jäsenpalveluihin syksyn aikana! Yhdistyksen talousasiat siirtyivät tilitoimiston ja toiminnanjohtajan vastuulle.

Sihteerin tehtävää hoitaa Susanna Uusitalo ja Pia Artinsalo / handmade by KOTONA.

Näy UMY:n somessa
UMY on olemassa jäseniään varten ja haluamme kertoa mahdollisimman laajasti jäseniemme tapahtumista, saavutuksista ja palveluista!

Hyödynnä siis yhdistyksen FB & IG. Voit jakaa omat uutisesi @uudenmuotoilunyhdistys ja jäsenille on käytössä myös @umylaiset
Intagramissa käytä tagia
 #uudenmuotoilunyhdistys

Näin saamme jäsenillemme laajempaa näkyvyyttä ja kuulemme toistemme kuulumisia! Autamme mielellämme ja nostamme teidän ammatillista osaamista sosiaalisessa mediassa. Jos kaipaat apua, ota yhteyttä Emmaan: toiminnanjohtaja@uudenmuotoilunyhdistys.fi

(Photo by William Iven on Unsplash)

UMY lomailee

UMY:n hallitus lomailee heinäkuun. Toiminnanjohtaja työskentelee kevennetyllä työajalla kesän.
20.8.2018 alkaen toimintaa palaa arkisiin uomiin.
Sähköpostia seurataan läpi kesän, vastausnopeus riippuu ilman lämpötilasta 🙂

Rentouttavaa & luovaa kesää!

(Photo by Esther Tuttle on Unsplash)