Uuden muotoilun yhdistys | Uutiskirje 2/6

Uutiskirje 2/6

TERVETULOA KEVÄT JA AURINKO!
Kevät on saapunut Aurajoen rannalle ja
Turun muotoilukevät on täynnä kiinnostavaa ohjelmaa.
Lue lisää uutiskirjeestämme!

Seuraathan meitä myös facebookissa?
Käy tykkäämässä @uudenmuotoilunyhdistys sekä jäsenille tarkoitettu oma ryhmä @umylaiset, niin pääset heti käsiksi tuoreimpiin uutisiimme. Seuraava uutiskirje ilmestyy kesäkuun lopulla.

Uutiskirje postitetaan kaikille UMY:n sähköpostilistalle oleville, uutiskirjeen tilanneille jäsenille sekä Turun seudun muotoilusta kiinnostuneille. Osa tapahtumista ja uutisista koskee ainoastaan jäseniä. Jäsenedut saat käyttöösi hakemalla jäsenyyttä: http://www.uudenmuotoilunyhdistys.fi/liittymislomake/

Uuden Muotoilun Kevätmarket 12.5.2018

Äitienpäivää edeltävänä lauantaina Logomossa järjestettävä, jo perinteeksi muodostunut Uuden Muotoilun Kevätmarket kokoaa yhteen kotimaisen designin huiput ja nousevat tähdet.

Logi 1-2 saleissa on tarjolla muotoilua, sisustusta, vaatteita, asusteita ja koruja yli 30 designmerkiltä sekä tietysti Uuden Muotoilun Yhdistyksen oma ständi, josta löytää kysytyt Varför Paris –tuotteet.
Tervetuloa ostoksille!

UMY mukana
Ilta Luostarinmäellä-tapahtumassa 25.5.2018

Ilta Luostarinmäellä -tapahtuma järjestetään Käsityöläismuseossa perjantaina 25.5.2018. UMY:n jäsenten on mahdollista päästä myymään omia tuotteitaan tapahtumaan. Museoasiakkaat tulevat illastamaan Käsityöläismuseon tunnelmalliseen miljööseen kello 18-21 ja he pääsevät syömisen ohessa vapaasti kiertämään mäellä ja tekemään ostoksia.

Viime vuonna tapahtuma oli hyvin suosittu ja se keräsi paljon kävijöitä. Tapahtumaan on ennakkoilmoittautuminen ja museo on varautunut isoon osallistujamäärään. Tapahtumaan mahtuu yhteensä vain 5 paikkansa ensin varannutta myyjää!
Myyntipaikan hinta on 30 euroa. Varauksen tehneiltä edellytetään läsnäoloa koko illallistapahtuman ajan klo 18-21, mutta myyntipaikan saa halutessaan koko päiväksi, eli klo 10 eteenpäin.

Lisätiedot ja sitovat ilmoittautumiset viimeistään 9.5. osoitteeseen tapahtumat@uudenmuotoilunyhdistys.fi otsikolla Ilta Luostarinmäellä.

PS. UMY ja Käsityöläismuseo jatkavat yhteistyötä tulevan kesän ajan museolla! Tästä tulee lisätietoa myöhemmin.

VERSOT 2018

Uuden Muotoilun Kevätmarketin kylkeen painautuu VERSOT 2018, joka on vuosittainen Turun ammattikorkeakoulun muotoilun opiskelijoiden näyttelykonsepti.
Tapahtumassa pääsevät esille valmistuvat muotoilijat opinnäytetöineen sekä lukuvuoden aikana tehdyt projektit.

Tänä vuonna näyttely toteutetaan täysin uudella tavalla, kun VERSOT valtaa Turun Logomon Logi3 salin lauantaina 12.5. 2018 klo 10-17:00. https://www.facebook.com/events/283311448874172/

Palvelumuotoilun koulutus 6.6.2018

UMY:n järjestämässä koulutuksessa selvitetään, mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan ja miten pienyrittäjä voisi siitä hyötyä.

PAMU-koulutus järjestetään keskiviikkona 6.6.2018 klo 18:30-20:00 Grundlagessa. Asiantuntijoina ovat  UMY:n hallituksen jäsen, palvelu-muotoiluyrittäjä Maiju Kinnunen sekä Wilhelm Saks / BS Investment.Koulutus on UMY:n jäsenille maksuton, ei-jäsenille hinta on 10€.

Lisätietoa puhujista ja ohjelmasta päivitetään tapahtumaan FB-sivulle toukokuun aikana. Varaa paikkasi koulutukseen pian: tapahtumat@uudenmuotoilunyhdistys.fi

(kuva: Eija Honkala)

TDF – Turku Design Festival 2019

TDF tulee taas 2019 –  tervetuloa mukaan suunnittelemaan ja ideoimaan turkulaisen muotoilun festivaalia!

Huhtikuisen aamiaistapaamisen tuloksena päätettiin polkaista TDF 2019 suunnittelutyö käyntiin ja seuraava tapaaminen järjestetään Grundlagessa (Kristiinankatu 1C) tiistaina 15.5.2018 klo 16:00 alk.

Tilaisuuden tarkempi ohjelma julkaistaan tapahtuman FB-eventissä. Tervetuloa mukaan vaikuttamaan!

Kuva: Pekka Lintusaari 2016

UMY:lle rahoitus muotoilun välitystoimintaan

Varsinais-Suomen maakuntahallitus myönsi UMY:lle rahoituksen muotoilun välitystoiminnan digitaalisen alustan pilotointiin Turun seudulla. Kyseessä on alueellinen innovaatio ja kokeilurahoitus (AIKO). Hanke käynnistyy toukokuussa ja päättyy 2019 helmikuussa.

UMY tiedottaa hankkeen sisällöistä tarkemmin toukokuun aikana, kun projekti saadaan käyntiin! Lisätietoa hankkeesta saat UMY:n toiminnanjohtajalta.

(kuva: Grundlage)

Uudet sähköpostiosoitteet

UMY:n yleinen sähköpostiosoite on vaihtunut. Vanhasta gmail-osoitteesta luovutaan ja viestit ohjataan osoitteeseen: info@uudenmuotoilunyhdistys.fi

Tapahtumiin liittyvät postit voi suunnata jatkossa osoitteeseen: tapahtumat@uudenmuotoilunyhdistys.fi