Uuden muotoilun yhdistys | Uutiskirje 1/6

Uutiskirje 1/6

HEI UUDEN MUOTOILUN YSTÄVÄT!

Uuden Muotoilun Yhdistyksen viides toimintavuosi 2018 on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin. Uusi hallitus aloitti työnsä ja UMY:lle palkattiin toiminnanjohtaja. Lisäksi on visioitu tulevaa, tehty toimintasuunnitelma kuluvalle vuodelle sekä saatu käyttöön uusi jäsenrekisteriohjelma. Lue lisää alta!

(kuva: Grundlage)

Uusi hallitus: vuoden 2018 hallitukseen kuuluvat:

• Puheenjohtaja Hermanni Vuorisalo
  • Varapuheenjohtaja Anette Nikus
  • Sihteeri Eija Erlamo, varalla Susanna Uusitalo
  • Rahastonhoitaja Maiju Kinnunen, varalla Harriet Nikus
  • Kannatustuotevastaava Matti Järvinen, varalla Aleksi Toivanen
  • Tapahtumavastaava Irina Erlamo, varalla Johanna Liipola

Hallitus kokoontuu kaksi kertaa kuukaudessa, heinäkuussa on hallitustyöstä lomaa. Hallituksen jäsenet saat parhaiten kiinni sähköpostilla uudenmuotoilunyhdistys@gmail.com tai Facebookista (Uuden muotoilun yhdistys JA jäsenille tarkoitettu UMYlaiset -ryhmä). Puheenjohtaja Hermanni Vuorisalon tavoitat myös numerosta 040 415 1726.

Uutiskirje postitetaan kaikille UMY:n sähköpostilistalle oleville, uutiskirjeen tilanneille jäsenille sekä Turun seudun muotoilusta kiinnostuneille. Osa tapahtumista ja uutisista koskee ainoastaan jäseniä. Jäsenedut saat käyttöösi hakemalla jäsenyyttä: http://www.uudenmuotoilunyhdistys.fi/liittymislomake/

Toiminnanjohtajaksi
Emma Susi

UMY rekrytoi vuoden vaihteessa toiminnanjohtajan kehittämään ja johtamaan yhdistyksen toimintaa. Toiminnanjohtajan tehtävänä on toimia linkkinä hallituksen ja jäsenien välillä sekä suunnitella UMY:n toimintaa, viestintää ja markkinointia. Tehtävään valittiin Turkuun paluumuuttanut Emma Susi (FM).

Emma on toiminut tuottajana vuodesta 2005 ja tehnyt paljon töitä muotoilijoiden työn tukemiseksi. Emmalla on laaja-alainen osaaminen suomalaisen taiteen kentältä, tuotannollisista työtehtävistä, konsepti-suunnittelusta sekä tapahtumien järjestämisestä.

Työpiste sijaitsee Grundlage luovassa työtilassa, osoitteessa Kristiinankatu 1 C. Emman saa kiinni osoitteesta toiminnanjohtaja@uudenmuotoilunyhdistys.fi sekä numerosta 050 326 8088

”Turun seudun muotoilijoiden kenttä on kiinnostava ja dynaaminen. Lähden mielelläni kehittämään UMY:n toimintaa edelleen ja vastaamaan entistä paremmin jäsenistön tarpeisiin. Työ UMY:ssa on inspiroivaa ja koen suurta ylpeyttä, että saan edustaa turkulaista muotoilua muualla Suomessa ja kansainvälisesti!”

UMY Rovaniemellä

Arctic Design week järjestetään Rovaniemellä jo 10. kerran 19.-25.2.2018.

UMY verkostoituu ja osallistuu MishMash -iltaan ja seminaariin Hermannin, Maijun ja Emman voimin. Pidetään Turun seudun muotoilulippua korkealla, ehkä nähdään Lapissa!

Haku käynnissä Kevätmarketin myyjäksi

Uuden Muotoilun Kevätmarket järjestetään la 12.5.2018
klo 10-17 Turun Logomossa (Logi 1-2 salit).
Haku myyjäksi on käynnissä 12.2-5.3.2018 välisen ajan.

Hakulomake & lisätiedot:

Mukaan mahtuu rajoitettu määrä myyjiä (n. 30 yritystä), joten hakijat jurytetaan. “Onhan siinä Avainlippu!” on kevään myyntipaikkojen valinnassa erityishuomion kohteena. Jäsenet saavat myyntipaikan hinnasta -20%. Hae mukaan!

27.3. Jäsenilta

Kevään ensimmäinen jäsenilta ja hallituksen avoin kokous pidetään 27.3. klo 16 alk. HUB Turun tiloissa (Eerikinkatu 7, 3. krs). Teemana UMY 5v Kick Off & tutustumista UMY:n uusiin tyyppeihin ja muihin jäseniin! Tarjolla juomaa & pientä purtavaa. Tervetuloa mukaan!

Lisäksi klo 18-20:00 HUB Turku yhdessä UMY:n kanssa järjestää Let’s PECHA KUCHA again -illan HUB:n tiloissa!
Tervetuloa PECHA KUCHA:n kuuntelemaan tai itse esiintymään.

Mitä? PECHA KUCHA – on japanilainen esitysformaatti, jossa esitellään tarinoita, ideoita tai vaikka omia kasvutarinoita. 20 kuvaa x 20 sekuntia, eli jokainen esiintyjä tekee esityksensä vain kuvista. Yhdestä kuvasta saa kertoa vain 20 sekuntia. Yhden esityksen pituus noin 6.6 min.
Tule kuuntelemaan ja inspiroitumaan hyvistä tarinoista!

Jos olet kiinnostunut itse esiintymään ota yhteyttä viimeistään 2.3.2018 Annaliisa Salmelin: 040-1911020 / annaliisa.salmelin@45.fi Tai Johanna Liipola: 050-4868624 / johanna.liipola@
muotomyrksy.com

Uusi jäsenrekisteri käyttöön

UMY tehostaa jäsenrekisteriään ja on ottanut käyttöön vuoden 2018 alussa FloMembers –ohjelmiston. Tämä helpottaa UMY:n jäsenrekisterin hallintaa ja nopeuttaa mm. jäsenmaksujen laskutusta. Jäsenille on lähetetty sähköpostia, jossa pyydetään, että jokainen, joka haluaa jatkaa jäsenyyttä tänäkin vuonna täyttäisi tietonsa uudelleen FloMemebers-järjestelmään.
Uusi jäsenlomake löytyy osoitteesta: www.uudenmuotoilunyhdistys.fi/liittymislomake

Uuden Muotoilun Yhdistyksen päätös siirtyä FloMembers –järjestelmään takaa jäsenille parempaa tietosuojaa tulevaisuudessa. Kaikki jäsenlomakkeessa annetut tiedot ovat luottamuksellisia. Yhdistyksen verkkosivuilla julkaistaan vain yrityksen markkinoinnissa käytettävä nimi. UMY:n ”Data Protection Officer 2018” on Hannes Vaht.

EU:n Yleinen tietosuoja-asetus (EU GDPR) tulee voimaan 25. toukokuuta, 2018 joten varauduthan uuteen asetukseen!

Lisätietoa tietosuoja-asetuksesta löytyy mm. :

Kuva: FloMembers

Haussa hyvä tyyppi!

SparkUp Turussa järjestetään luovien alojen yrittäjille 28.2.2018 klo 8:30-13:30 tilaisuus, jossa pohditaan mm. hyvän tyypin protoa. Tule kuulemaan mitä kaikkea hyvää on tarjolla! UMY:n hallitus on tapahtumassa mukana. Maksuttoman tilaisuuden järjestää: TKK-hanke /työkykykoordinaattoripilotti, yhteistyössä TE- toimiston yrityspalvelut sekä Femma-hanke.

Ilmoittaudu 23.2. mennessä!
Lisätiedot ja ilmoittautumiset: