Uuden muotoilun yhdistys | Turku Design Festival 4-10.5.2016

Turku Design Festival 4-10.5.2016

12841206_1422961604387942_748105765586439629_o

Turku Design Festival valtaa Turun jälleen 4.–10.5.2016. Kuudetta kertaa järjestettävä tapahtuma kulkee tänä vuonna teemalla ”Kokemus on kuudes aisti” ja kutsuu muotoilijoita sekä designista kiinnostuneita ympäri Suomen kesän korvilla Turkuun juhlimaan suomalaista muotoilua.Tapahtumaviikko koostuu mm. suosituksi tulleesta Uuden muotoilun yhdistyksen Kevät Marketista, design-aiheisista puhetapahtumista ja työpajoista sekä muotoilutoimijoiden omista ohjelmista. Lisäksi tänä vuonna lanseerataan ensimmäistä kertaa Turku Design Festivalin oma palkintogaala TDF Awards, jossa palkitaan ansioituneita sekä tuomariston ja yleisön äänestämiä suunnittelijoita.

Turku Design Festival sai alkunsa Turun kulttuuripääkaupunkivuonna 2011. Tapahtuma on syntynyt muotoilutoimijoiden yhteistyössä ja se kokoaa vuosittain yhteen Turun alueen mielenkiintoisimmat muotoilijat ja muotoilutapahtumat. Tapahtumaa järjestää vuonna 2013 perustettu Uuden muotoilun yhdistys ry.

______________________

The Turku Design Festival is here again, running between 4. – 10.5.2016. The festival brings design-enthusiasts together for the sixth time in a row. This year, the festival’s theme is “Experience is the sixth sense”. The occasion is a chance to celebrate the achievements of Finnish design, and what better venue than the beautiful city of Turku?

The versatile festival program includes the popular Spring Market organized by Uuden Muotoilun Yhdistys Ry, as well as speeches and workshops covering various areas of design. In addition, the festival will also introduce programs organized by a number of operators in the design industry. This year, we will also launch the award gala of Turku Design Festival, the TDF Awards. Designers who have made a commendable effort in the design industry will be rewarded at the TDF Awards ceremony. There will also be reward categories for the judges’ and the audience’s choice.

The festival was inaugurated in 2011, the same year that Turku was designated as the European Capital of Culture. The festival was created in collaboration by several representatives in the field. Each year, the Turku Design Festival draws together the most intriguing designers in the Turku region, as well as offering a program consisting of an impressive array of events. The main organizer of the festival is Uuden Muotoilun Yhdistys Ry, a design association established in 2013.