Uuden muotoilun yhdistys | Kannatustuotteet
Varför Paris
page-template-default,page,page-id-22273,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-2.4,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive

Kannatustuotteet

Varför Paris vi har ju Åbo?” Näin kysyi ruotsalainen lehdistö vuonna 1964 taideteollisen muotoilijan Timo Sarpanevan Juniper-malliston ilmestyttyä. Iittalalle suunnitelluista lasituotteista tunnettu Sarpaneva oli yksi turkulaisen vaatetustehdas Kestilän freelancesuunnittelijoita 1960-luvulla.

Uuden muotoilun yhdistys herätti lauseen henkiin kevään 2012 Turku Design Festivalia varten valmistetuissa julisteissa ja kangaskasseissa. Printin on suunnitellut Tomi Leppänen.

Suuren suosion saavuttaneita kasseja (18€) ja julisteitamme (15€) myydään tapahtumistamme ja jäsenyrityksissämme Kui DesignPUF design Market (Forum kortteli) ja RCM sekä Saana ja Olli verkkokaupassa.”

Varför Paris vi har ju Åbo?” meaning “Why Paris, when we have Turku?” was first asked by Swedish media in 1964 referring to the Juniper collection by iconic Finnish Designer Timo Sarpaneva. Sarpaneva, most famous for his glassware designs for Iittala, was a freelance designer for the Turku based clothing factory Kestilä in the 1960s.

UMY brought the witty phrase back to life in a limited collection of posters and fabric bags for the 2012 Spring Turku Design Festival. The print was designed by Tomi Leppänen.

The popular bags (18€) and posters (15€) are sold on our events and in our partner stores Kui Design, PUF design Market (Forum), RCM and the webstore “Saana ja Olli.”

black_bag_100

Musta kangaskassi

Valkoinen kangaskassi

Valkoinen juliste

Musta juliste

Kuvat – Minami Takamoto

VARFÖR PARIS, VI HAR JU ÅBO -SUUNNITTELUKILPAILU!

Käy äänestämässä suosikkiasi ja voita palkinto!.

Äänestys löytyy täältä!