Uuden muotoilun yhdistys | VARFÖR PARIS, VI HAR JU ÅBO -SUUNNITTELUKILPAILU TIEDOTE

VARFÖR PARIS, VI HAR JU ÅBO -SUUNNITTELUKILPAILU TIEDOTE

Varför Paris, vi har ju Åbo -suunnittelukilpailu on tarkoitettu muotoilun ja graafisen alan tekijöille. Kilpailun tehtävänä on suunnitella uusi graafinen ilme Uuden Muotoilun Yhdistyksen sloganille. Uusi ilme tulee käyttöön vanhan ilmeen rinnalle. Alla olevissa kuvissa on esillä nykyinen graafinen ilme.

Kilpailuun voivat osallistua luovan alan toimijat joko yksin tai työryhmässä. Kilpailun järjestävä Uuden Muotoilun Yhdistys (UMY) haluaa tehtävän avulla kannustaa uusien ja jännittävien visioiden esilletuomista. Tarkoituksena on löytää konsepteja, jotka voidaan helposti tuotteistaa ja käyttää nykyisissä ja tulevissa Uuden Muotoilun Yhdistyksen tuotteissa. Graafinen ilme voi olla sellainen, joka kuvastaa sloganin henkeä sekä Turun rikasta kulttuuria ja historiaa. Ilmeen tulee muodostaa toimiva kokonaisuus ja tukea Uuden Muotoilun Yhdistyksen tunnettavuutta.

Kilpailun voittaja saa 300€ rahapalkinnon.

Suunnittelukilpailun kilpailuaika on 1.6.2018 – 31.7.2018.

Kilpailutyöt tullaan valitsemaan sekä raadin että yleisöäänestyksen avulla. Lähetetyistä töistä valitaan UMYn jäsenistä koostuvan raadin avulla viisi parasta vaihtoehtoa. Näiden viiden työn joukosta voittajat valitaan yleisöäänestyksen avulla. Työt ovat esillä Turun kaupunginkirjaston eteisaulassa 15.8.2018 – 15.9. 2018 välisen ajan ja yleisö voi äänestää paikan päällä suosikkiaan. Äänestää voi myös Uuden Muotoilun Yhdistyksen kotisivuilla osoitteessa www.uudenmuotoilunyhdistys.fi.

Kilpailun voittajat julkistetaan Turun päivänä eli syyskuun 16. päivä 2018.

KILPAILUOHJELMA

Kilpailuun osallistuminen

Kilpailuun voi osallistua kuka tahansa graafisen muotoilun ammattilainen ja/tai -opiskelija. Kilpailuun voi osallistua joko yksin tai maksimissaan 5 hengen työryhmänä.

Suunnittelukilpailu toteutetaan salaisena ja jokaisen kilpailijan/ työryhmän on valittava oma anonyymi nimimerkki. Valmis työ lähetetään kirjekuoressa postitse Uuden Muotoilun Yhdistykselle. Kirjekuoressa tulee olla muistitikku, jossa on valmis työ digitaalisessa muodossa. Muistitikulla tulee olla myös PDF-tiedosto, joka sisältää seuraavat tiedot:

• Suunnittelijan/suunnittelijoiden nimi/nimet
    Nimimerkki
    Osoite
    Sähköpostiosoite

Kilpailuehdotukset tulee olla Uuden Muotoilun Yhdistyksen käytössä viimeistään 31.7.2018. Työt lähetetään / toimitetaan osoitteeseen Kristiinankatu 1C (Grundlage), 20100 Turku, Uuden Muotoilun Yhdistys.

Kilpailuehdotus

Kilpailuehdotusmateriaali toimitetaan sähköisessä muodossa USB-tikulle tallennettuna (yhdeksi zip-tiedostoksi pakattuna, tiedostomuotona .pdf tai .jpeg/jpegit, minimi resoluutio 150px per tuuma).

Tulostamme kilpailuehdotukset tuomariston käyttöön pysty A3-kokoon, enintään 3 sivua. Ensimmäisen sivun pitää antaa kokonaiskuva ja muut sivut voivat näyttää suunnitelman tarkentavia yksityiskohtia. Kirjallinen osio on maksimissaan 1000 merkkiä. Kirjallinen osio kuvaa kilpailuehdotuksen ilmeeseen vaikuttaneita ideoita sekä taustoja.

Uuden Muotoilun Yhdistys pidättää oikeuden lisätä kilpailutöihin näytteille asettelua varten Uuden Muotoilun Yhdistyksen logon

Voittajan valitseminen

Kilpailutyöt tullaan valitsemaan sekä raadin että yleisöäänestyksen avulla. Lähetetyistä töistä valitaan UMYn jäsenistä koostuvan raadin avulla viisi parasta vaihtoehtoa, käsitellen vain anonyymejä nimimerkkejä. Näiden viiden työn joukosta voittajat valitaan yleisöäänestyksen avulla. Työt ovat esillä Turun kaupunginkirjaston eteisaulassa 15.8.2018 – 15.9. 2018 välisen ajan ja yleisö voi äänestää paikan päällä suosikkiaan. Äänestää voi myös Uuden Muotoilun Yhdistyksen kotisivuilla osoitteessa www.uudenmuotoilunyhdistys.fi.

Kilpailun voittajat julkistetaan Turun päivänä syyskuun 16. päivä 2018.

Kysymykset koskien suunnittelukilpailua

Mahdolliset kysymykset pitää tehdä sähköpostilla viimeistään kesäkuun loppuun mennessä osoitteeseen varfor@uudenmuotoilunyhdistys.fi, otsikolla Varför – kilpailu.

Suunnitteluehdotusten palautus

Uuden Muotoilun Yhdistys ei palauta ehdotuksia takaisin kilpailijoille. Ehdotukset tuhotaan sähköisesti viimeistään 2 kuukautta kilpailun tulosten julkistamisen jälkeen. Kilpailuehdotuksia ei ole oikeutta hyödyntää ilman sopimusta suunnittelijan/suunnittelijoiden kanssa.

Uuden Muotoilun Yhdistys pidättää oikeuden tehdä muutoksia kilpailuun.